Wyspy handlowe – czy opłaca się taka forma ekspozycji?

Wyspy handlowe - czy opłaca się taka forma ekspozycji?

Wyspy handlowe – czy opłaca się taka forma ekspozycji? Wyspa handlowa w centrum handlowym może być bardzo efektownym oraz atrakcyjnym miejscem na prowadzenie własnego biznesu. Wbrew pozorom wybór odpowiedniej wyspy handlowej ma szereg korzyści nie tylko finansowych. Lecz także tych związanych z możliwością lepszego wyeksponowania sprzedawanych produktów oraz lepszego kontaktu z klientem. Czy ekspozycja towaru na wyspie handlowej się opłaca?

 Czym jest wyspa handlowa?

Wyspy handlowe stanowią niewielkie punkty, zlokalizowane najczęściej na traktach komunikacyjnych galerii handlowych lub pasaży handlowych. Wyspy handlowe mają na celu prezentację oraz sprzedaż produktów bądź usług. Zakres branż, które korzystają z takiej aktywności handlowej jest bardzo duży. Jeszcze do niedawna wyspy sklepowe kojarzyły się raczej z drobną działalnością gospodarczą np.: dorabianiem kluczy czy sprzedażą akcesoriów GSM. Wyspy handlowe w chwili obecnej wykorzystywane są przez międzynarodowe marki o ogromnym kapitale np.: operatorów telefonii komórkowej czy platformy telewizyjne.

Bardzo dużym atutem wysp handlowych są dużo niższe koszty najmu powierzchni handlowej. Kwestia finansowa jest bardzo ważna nie tylko dla małych sklepów, lecz także dla dużych korporacji, które muszą ciąć koszty dla optymalizacji swoich budżetów.

Średni koszt wynajmu wyspy handlowej w galerii handlowej znajdującej się w dużym mieście wynosi 145- 170 zł za m². Natomiast średnie stawki za wynajem tradycyjnego lokalu w dużym mieście wynoszą 500-580 zł za m². Różnica w cenie jest ogromna. Jednak o kosztach najmu przedsiębiorca musi myśleć w perspektywie kilkuletniej- w większości galerii obowiązuje 5 letnia umowa najmu.

Wyspa handlowa – dlaczego warto się nią zainteresować?

Zalety finansowe nie są jedynymi korzyściami wynikającymi z posiadania wyspy handlowej. Sprzedaż towarów i usług pozwala lepiej zaprezentować produkty czy usługi klientowi. Wyspa handlowa jest bardzo dobrze widoczna dla osób, które idąc środkiem galerii handlowej zmierzają do określonego celu. Wyspy handlowe najczęściej są usytuowane w takich miejscach galerii, gdzie klient chcąc czy nie chcąc dostrzeże wyeksponowany na wyspie towar, a następnie coś kupi. Przedsiębiorcy nie powinni obawiać się kradzieży towaru znajdującego się na wyspie- w końcu w każdej galerii znajduje się monitoring oraz całodobowa ochrona. Naturalnie jednak każdy sprzedający na wyspie handlowej powinien być czujny.

Dla branży kosmetycznej czy perfumeryjnej  bliskość klienta jest niezwykle ważna. Pozwala na użycie przez sprzedawcę tzw. marketingu sensorycznego. Prezentacja nowych trendów zapachowych perfum najczęściej bardzo mocno przyciąga nowych klientów.

Projekt praktycznej wyspy handlowej czyli jakiej?

Wyspa handlowa posiada jedną niewielką wadę- powierzchnie. Trzeba bardzo oszczędnie gospodarować miejscem na niewielkiej powierzchni- sprzedawca musi mieć dość miejsca do swobodnego poruszania się oraz komunikacji z klientem np.: pokazywanie towarów z ekspozycji. Wyspa handlowa musi także posiadać bardzo przemyślaną konstrukcję, która będzie spełniać nie tylko potrzeby ekspozycyjne, lecz także potrzeby związane z obsługą klienta.

Wygląd wyspy handlowej posiada również bardzo duże znaczenie. Dobry design wyspy handlowej opiera się nie tylko na starannym wykonaniu, lecz także na niebanalnym projekcie. Wyspa handlowa powinna swoim wyglądem przyciągać potencjalnego klienta nie tylko kolorem, lecz także kształtem (często im oryginalniejszy kształt tym bardziej przyciąga klientów).

Surowy minimalizm – popularny design wyspy handlowej

Bardzo popularne ostatnio stają się wyspy, które mają surowy i minimalistyczny wystrój. Minimalistyczny styl kojarzy się zarówno z czystością, nowoczesnością oraz wysokim standardem obsługi. W przypadku minimalistycznych wysp handlowych najlepiej sprawdzi się ciepłe światło, które podkreśli i dodatkowo wyeksponuje towar.

Wyspy handlowe z napojami i jedzeniem

Wyspy handlowe z napojami i jedzeniem stają się dużo bardziej popularniejsze, niż te wyspy z usługami czy produktami kosmetycznymi. Wyspy handlowe z napojami, deserami oraz prostymi przekąskami są bardzo popularne – coraz więcej osób preferuje szybkie jedzenie . Punkty restauracyjne są ulokowane w jednym niezmiennym miejscu w galerii handlowej, natomiast wyspa handlowa jest mobilna czyli jej lokalizacja może mieścić się z dala od punktów restauracyjnych- tym samym jest atrakcyjna dla klienta.

Wyspa handlowa jako mobilna kwiaciarnia

Wyspy handlowe - czy opłaca się taka forma ekspozycji?
Wyspy handlowe – czy opłaca się taka forma ekspozycji?

Bardzo ciekawym trendem jest wykorzystywanie wyspy handlowej do założenia mobilnej kwiaciarni. Naturalnie dochody osiągane z mobilnej kwiaciarni są dużo większe zwłaszcza w okresie świat czy specjalnych okazji np: walentynki, dzień babci. Na kawiarnianej wyspie handlowej, świetnie sprawdzi się dodatkowy asortyment w postaci doniczek oraz dodatków do domu.

Wyspy handlowe są dobrym sposobem na rozpoczęcie własnego biznesu. Coraz częściej na inwestowanie w wyspy handlowe decydują się także osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z handlem. Należy jednak pamiętać, iż wyspa handlowa musi zawsze spełniać standardy galerii w której się znajduje.

Wyspy handlowe- czy opłaca się taka forma ekspozycji?

Wyspa handlowa w centrum handlowym może być bardzo efektownym oraz atrakcyjnym miejscem na prowadzenie własnego biznesu. Wbrew pozorom wybór odpowiedniej wyspy handlowej ma szereg korzyści nie tylko finansowych. Lecz także tych związanych z możliwością lepszego wyeksponowania sprzedawanych produktów oraz lepszego kontaktu z klientem. Czy ekspozycja towaru na wyspie handlowej się opłaca?

 Czym jest wyspa handlowa?

               Wyspy handlowe stanowią niewielkie punkty, zlokalizowane najczęściej na traktach komunikacyjnych galerii handlowych lub pasaży handlowych. Wyspy handlowe mają na celu prezentację oraz sprzedaż produktów bądź usług. Zakres branż, które korzystają z takiej aktywności handlowej jest bardzo duży. Jeszcze do niedawna wyspy sklepowe kojarzyły się raczej z drobną działalnością gospodarczą np: dorabianiem kluczy czy sprzedażą akcesoriów GSM. Wyspy handlowe w chwili obecnej wykorzystywane są przez międzynarodowe marki o ogromnym kapitale np: operatorów telefonii komórkowej czy platformy telewizyjne. 

                Bardzo dużym atutem wysp handlowych są dużo niższe koszty najmu powierzchni handlowej. Kwestia finansowa jest bardzo ważna nie tylko dla małych sklepów, lecz także dla dużych korporacji, które muszą ciąć koszty dla optymalizacji swoich budżetów. 

               Średni koszt wynajmu wyspy handlowej w galerii handlowej znajdującej się w dużym mieście wynosi 145- 170 zł za m². Natomiast średnie stawki za wynajem tradycyjnego lokalu w dużym mieście wynoszą 500-580 zł za m². Różnica w cenie jest ogromna. Jednak o kosztach najmu przedsiębiorca musi myśleć w perspektywie kilkuletniej- w większości galerii obowiązuje 5 letnia umowa najmu. 

Wyspa handlowa- dlaczego warto się nią zainteresować?

                 Zalety finansowe nie są jedynymi korzyściami wynikającymi z posiadania wyspy handlowej. Sprzedaż towarów i usług pozwala lepiej zaprezentować produkty czy usługi klientowi. Wyspa handlowa jest bardzo dobrze widoczna dla osób, które idąc środkiem galerii handlowej zmierzają do określonego celu. Wyspy handlowe najczęściej są usytuowane w takich miejscach galerii, gdzie klient chcąc czy nie chcąc dostrzeże wyeksponowany na wyspie towar, a następnie coś kupi.

                  Przedsiębiorcy nie powinni obawiać się kradzieży towaru znajdującego się na wyspie- w końcu w każdej galerii znajduje się monitoring oraz całodobowa ochrona. Naturalnie jednak każdy sprzedający na wyspie handlowej powinien być czujny.

                  Dla branży kosmetycznej czy perfumeryjnej  bliskość klienta jest niezwykle ważna. Pozwala na użycie przez sprzedawcę tzw. marketingu sensorycznego. Prezentacja nowych trendów zapachowych perfum najczęściej bardzo mocno przyciąga nowych klientów.

Projekt praktycznej wyspy handlowej czyli jakiej?

                 Wyspa handlowa posiada jedną niewielką wadę- powierzchnie. Trzeba bardzo oszczędnie gospodarować miejscem na niewielkiej powierzchni- sprzedawca musi mieć dość miejsca do swobodnego poruszania się oraz komunikacji z klientem np: pokazywanie towarów z ekspozycji. Wyspa handlowa musi także posiadać bardzo przemyślaną konstrukcję, która będzie spełniać nie tylko potrzeby ekspozycyjne, lecz także potrzeby związane z obsługą klienta. 

                  Wygląd wyspy handlowej posiada również bardzo duże znaczenie. Dobry design wyspy handlowej opiera się nie tylko na starannym wykonaniu, lecz także na niebanalnym projekcie. Wyspa handlowa powinna swoim wyglądem przyciągać potencjalnego klienta nie tylko kolorem, lecz także kształtem (często im oryginalniejszy kształt tym bardziej przyciąga klientów).

Surowy minimalizm- popularny design wyspy handlowej

                   Bardzo popularne ostatnio stają się wyspy, które mają surowy i minimalistyczny wystrój. Minimalistyczny styl kojarzy się zarówno z czystością, nowoczesnością oraz wysokim standardem obsługi. W przypadku minimalistycznych wysp handlowych najlepiej sprawdzi się ciepłe światło, które podkreśli i dodatkowo wyeksponuje towar.

Wyspy handlowe z napojami i jedzeniem

                     Wyspy handlowe z napojami i jedzeniem stają się dużo bardziej popularniejsze, niż te wyspy z usługami czy produktami kosmetycznymi. Wyspy handlowe z napojami, deserami oraz prostymi przekąskami są bardzo popularne- coraz więcej osób preferuje szybkie jedzenie. Punkty restauracyjne są ulokowane w jednym niezmiennym miejscu w galerii handlowej, natomiast wyspa handlowa jest mobilna czyli jej lokalizacja może mieścić się z dala od punktów restauracyjnych- tym samym jest atrakcyjna dla klienta.

Wyspa handlowa jako mobilna kwiaciarnia

                     Bardzo ciekawym trendem jest wykorzystywanie wyspy handlowej do założenia mobilnej kwiaciarni. Naturalnie dochody osiągane z mobilnej kwiaciarni są dużo większe zwłaszcza w okresie świat czy specjalnych okazji np: walentynki, dzień babci. Na kawiarnianej wyspie handlowej, świetnie sprawdzi się dodatkowy asortyment w postaci doniczek oraz dodatków do domu.

 

                    Wyspy handlowe są dobrym sposobem na rozpoczęcie własnego biznesu. Coraz częściej na inwestowanie w wyspy handlowe decydują się także osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z handlem. Należy jednak pamiętać, iż wyspa handlowa musi zawsze spełniać standardy galerii w której się znajduje.